Ah duh. Moet ik binnenkort ook nog eens doen, maar ik denk dat ik dan heel veel 1* tot 2.5* shit erbij ga krijgen. Ik probeer namelijk alle slechte muziek die ik met name in het verleden geluisterd heb te vergeten..
Over slechte muziek gesproken, wat is je slechtste album van het jaar? Voor mij met afstand, wel een gelijkspel, One More Light en Grateful.
In welke toestand heb jij moeten verkeren dat je The Chainsmokers hebt opgezet? Of je moet al stiekem een of twee nummers leuk vinden natuurlijk, maar dat lijkt me sterk. En ja, dat Ghost Bath album ziet er niet al te kiks uit, sla ik maar eens lekker over.
Dat is sowieso ook waarom ik net als jij veel positieve ratings heb, ik probeer alle crap zo goed mogelijk te vermijden. Maar het is ook wel eens fijn om een album compleet naar de tering te schelden, daar zijn er dit jaar inderdaad genoeg van.
Ook overigens genoeg teleurstellingen; Crack-Up, Pure Comedy, Humanz, Planetarium en Big Fish Theory.
Dat betekent indd niet dat het jaar tegenvalt. Veel albums die verrassend waren en hier en daar ook favoriete artiesten die een goed album uitbrachten. En ook een van de eerste jaren waar ik van kan zeggen dat ik bijna zeker ben van mijn 10 op het moment..
Goed, ik dacht dat je vrijwillig dat album had opgezet. Ik hoor zelf ook vaak genoeg die nummers en álles, letterlijk álles klinkt hetzelfde. Zelfde ritmes, opbouw, akkoorden, álles. Tsja, is makkelijk leuk te vinden he, weinig risicovolle muziek. Vooral dat nummer met Coldplay spant de kroon.
Maar goed, over Crack-Up.. Ik moet toegeven dat ik sinds mijn eerste keer luisteren niet meer teruggegaan ben naar dat album. Ik heb immense liefde voor hun eerste album, omdat het zo winterachtig, avontuurlijk en middeleeuws bijna klinkt. De melodieën op hun self-titled vind ik gewoon prachtig, en ook de gehele sound.
Het nieuwe album vond ik bijna afstandelijk, de nummers spraken me qua sound niet aan en de teksten kwamen niet binnen. Het verschil tussen tracks als White Winter Hymnal, Oliver James, Grown Ocean en een paar van de nieuwe is denk ik waarom ik er niet meteen weg van was. Ik heb meerdere keren het album opnieuw willen opzetten maar de teleurstelling was een beetje te groot. Nu we het erover hebben, ga ik hem toch maar eens opzetten komende dagen. Kan best dat ik de progressieve en minder "in your face" sound ga waarderen en details eruit ga pikken.
Zou namelijk zonde zijn als ik het album toch uiteindelijk goed zou gaan vinden..
Jep zo'n band is het wel, ik snap alleen niet wat mensen nou zo prachtig vinden aan Treasure, en dat die ook wat plekken hoger staat als Heaven or...Het is heus wel goed maar ik zie het beste er niet van in. Ik zie bij jou Beach House als eerste staan, ik ben benieuwd naar hun b sides album, en de nieuwe Chelsea Wolfe komt op mijn verjaardag uit :o Heb je mijn 2017 lijst al gechecked? Mischien staat er nog wat leuks voor je tussen, joun lijstje is mooi.
Over slechte muziek gesproken, wat is je slechtste album van het jaar? Voor mij met afstand, wel een gelijkspel, One More Light en Grateful.
Dat is sowieso ook waarom ik net als jij veel positieve ratings heb, ik probeer alle crap zo goed mogelijk te vermijden. Maar het is ook wel eens fijn om een album compleet naar de tering te schelden, daar zijn er dit jaar inderdaad genoeg van.
Ook overigens genoeg teleurstellingen; Crack-Up, Pure Comedy, Humanz, Planetarium en Big Fish Theory.
Dat betekent indd niet dat het jaar tegenvalt. Veel albums die verrassend waren en hier en daar ook favoriete artiesten die een goed album uitbrachten. En ook een van de eerste jaren waar ik van kan zeggen dat ik bijna zeker ben van mijn 10 op het moment..
Maar goed, over Crack-Up.. Ik moet toegeven dat ik sinds mijn eerste keer luisteren niet meer teruggegaan ben naar dat album. Ik heb immense liefde voor hun eerste album, omdat het zo winterachtig, avontuurlijk en middeleeuws bijna klinkt. De melodieën op hun self-titled vind ik gewoon prachtig, en ook de gehele sound.
Het nieuwe album vond ik bijna afstandelijk, de nummers spraken me qua sound niet aan en de teksten kwamen niet binnen. Het verschil tussen tracks als White Winter Hymnal, Oliver James, Grown Ocean en een paar van de nieuwe is denk ik waarom ik er niet meteen weg van was. Ik heb meerdere keren het album opnieuw willen opzetten maar de teleurstelling was een beetje te groot. Nu we het erover hebben, ga ik hem toch maar eens opzetten komende dagen. Kan best dat ik de progressieve en minder "in your face" sound ga waarderen en details eruit ga pikken.
Zou namelijk zonde zijn als ik het album toch uiteindelijk goed zou gaan vinden..
Mooie smaak hoor, welke is je favoriete Cocteau Twins album?
Ik ben helemaal weg van Heaven or Las Vegas, mischien wel het meest perfecte album..
Ik zie bij jou Beach House als eerste staan, ik ben benieuwd naar hun b sides album, en de nieuwe Chelsea Wolfe komt op mijn verjaardag uit :o
Heb je mijn 2017 lijst al gechecked? Mischien staat er nog wat leuks voor je tussen, joun lijstje is mooi.
Ik moet zeker nog eens naar Treasure luisteren mischien dat het wel klikt. Maar als liefhebber van Heaven or ben ik benieuwd wanneer :p